"Nejestvuje nič skutočne cenné,
čo možno dosiahnuť bez práce a námahy."
Ak chceš napísať sťažnosť na úrovni, inšpirovať sa môžeš mojím úradným listom.
Vieš, kto boli solúnski bratia? V prípade zápornej odpovede, klikni SEM!
Vo svojich prácach som sa venovala aj pútnickým miestam.
O tom, že rada tvorím, svedčí článok, ktorý sa objavil v letnom čísle školského časopisu Lesníček. Prečítať si ho môžeš TU!
Pri deviatackej rozlúčke som sa zmocnila úlohy rečníčky a zúčastnení si mohli vypočuť tento prejav
1.ročník
Ani na strednej škole sa moja tvorivá činnosť nezastavila. Mohla som ju otestovať na vytvorení dotazníka v rámci predmetu Občianskej náuky.
Váza slnečníc patrí k mojím neoficiálnym literárnym prácam. Ide o krátky príbeh, ktorý vznikol pri vypracúvaní úlohy na predmete Informatika.
Táto prezentácia je vhodnou voľbou pri detailnejšom spoznaní mojej osobnosti.
Za svoju birmovnú patrónku som si zvolila sv. Katarínu Sienskú. Patrí jej tento životopis.
Náboženskú problematiku som si opäť vybrala v téme "Prešov a okolie" na hodinu angličtiny. Predmetom boli
kostoly nášho okolia.
PODMIENKA !!! Ovládanie anglického jazyka na úrovni A2-B1 .
V mojej jedinej slohovej práci 1.ročníka na hodine slovenského jazyka by si síce našiel (našla) isté časti podobné, tie však tvoria len minimum pôvodnej
verzie, kde som nebola limitovaná žiadnou osnovou,dĺžkou a predpisanými bodmi a mohla som slobodne popustiť uzdu svojej fantázii, "talentu" obšírne písať, a tak verne sprostredkovať svoje dojmy o novej škole môjmu kamarátovi.
UPOZORNENIE!!! Adresát môjho listu je čisto fikcia , teda aj všetky informácie s ním spojené sú vymyslené . Ostatné konkrétne pomenované osoby majú reálny podklad , no ich mená a niektoré údaje sú pre anonymitu zmenené . Zvyšné osoby, ktorým som nedala mená, pocity, hodnotenia, myšlienky... sú v rovine mojej subjektivity skutočné a pravdivé.
Môj pozitívny vzťah k anglickému jazyku a neprestajnej túžbe kvetnato písať sa prejavil pri vzniku početných slohov. (obrázok v pravom hornom rohu modrého poľa)
2.ročník
Ani som si nestihla poriadne uvedomiť, že sa už rozbehol nový školský rok a už som musela "makať" v spolupráci môjho spolužiaka na seminárnej práci z predmetu UKL. Našou témou bolo Dielo ako vyjadrenie umelca . Taktiež sme ju na hodine pred triedou prezentovali. Azda sme i napriek nedostatku času na jej dôkladnejšie rozpracovanie vystihli, čo chce svojím umením autor povedať.
Kto chce zdolať geografiu na výbornú, mal by okrem iného vynaložiť úsilie na urobenie vlastných (nie okopírovaných)referátov, ktoré mu pani profesorka zadá. Ja som jej predložila práce na tému Ubud a kakao.
Tento rok sa mi naskytla ďalšia možnosť napísať článok. Aj keď nie veľmi dobrovoľne ale predsa som sa jej uchopila. Témou bola hodina geografie inak. Len dodám, že článok bol publikovaný v ŽUR-náli GJAR (str. 6,7) a v Učiteľských novinách.
Nech sa páči. Moja zaveráčná práca programu Zoner Calisto. Mala som navrhnúť obal keksíka , ktorý bude reperezentovať našu školu.
Ak máš záujem dozvedieť sa niečo o jednom z najvplyvnejčích politických a ideových smerov v 19. storočí, tak Ti bude prezentácia v rámci predmetu dejepis, na ktorej vytvorení som sa podielala spolu s mojimi 2 spolužiackami a 5 spolužiakmi nápomocná.
Ako aj minulý rok, aj k záveru tohto školského roka sme si mali pripraviť na angličtinu niekoľkominútovú prezentáciu, tentokrát sme sa ale mali venovať nášmu kraju. Ja som pani profesorku a svojich spolužiakov oboznámila s unikátnymi drevenými kostolíkmi. Nezaškodilo by, ak by ste, ak si chcete prezentáciu plnohodnotne pozrieť, ovládali AJ na úrovni B1-B2.
Informatika je ozaj všade vôkol nás. O tejto skutočnosti som sa mohla presvedčiť aj na posledných hodinách informatiky v 2. ročníku. Našou úlohou bolo získať informácie o oblastiach spoločenského života, ktorých sa informatika dotýka a následne o nich spracovať prezentáciu. Viete, že etické, morálne a právne zásady bežných dní platia aj vo svete počítačov a sietí? Ak vás to zaujalo tak ako aj mňa, neváhajte a klinite SEM.
3.ročník
Tematický celok PROGRAMOVANIE sme na informatike ukončili aplikáciami, a to konkrétne záverečnou prácou z aplikácií. Nech sa páči.
Tento školský tok bol obzvlášť bohatý na prezentovanie. A tu sú moje prezentácie.
Ešte v 2. ročníku sa každý z triedy dozvedel, aký európsky štát ho neminie v rámci prezentovania na hodine geografie v 3. ročníku. Ja som dostala za úlohu predstaviť svojim spolužiakom štát, ktorý sa môže okrem toho, že je bankovou veľmocou, pochváliť aj najvyššou minimálnou mzdou v Európe. Ak ste hádali Luxembursko, máte bod. Táto prezentácia je takpovediac obrazovým sprievodcom podľa môjho uváženia tých najkrajších, najpozoruhodnejších, najzaujímavejších a najatraktívnejších miest a podujatí, aké môžete v tejto malej, ale na prírodné, kultúrne a historické skvosty bohatej krajine navštíviť. V prípade, že sa chcete stručne oboznámiť so všeobecne známymi faktami tohto štátiku, neváhajte si prezrieť tento dokument.
Už druhý a zároveň posledný rok som bola tentokrát síce v inom zložení ako minulý rok súčasťou tímovej prezentácie na dejepise. Tento rok sme však dostali za úlohu spracovať tému Čas 20. storočia. Neváhajte a presvedčte sa o tom, aké kľúčové bolo 20. storočie pre súčasnosť a myslím, že aj pre smerovanie ďalších dejín ľudstva.
S nasledovnou prezentáciou sme boli oboznámení už v 1. ročníku. Ani sme sa nenazdali a odborná prezentácia z informatiky stála v skutku pred nami. Výhodou bolo, že sme si mohli vybrať ľubovoľnú tému z oblasti nám blízkej alebo pre nás zaujímabej. Po dlhšom zvažovaní som si vybrala tému vážnu, ale predsa stále aktuálnu a pre svoju spornosť búrlivo globálne diskutovanú. Je ňou trest smrti. V priložených dokumetoch nenájdete len samotnú prezentáciu, ktorú som konzultovala so svojím bratom ako absolventom PF UK v Bratislave, ale plagát a leták, ktoré sme v rámci tohto zadania mali vypracovať.
Ako aj po ostatné roky, ani tento rok nás neminula ročníková prezentácia z angličtiny. Potom, čo sme mali spracovať vybrané oblasti z prešovského okresu a Prešovského kraja, čakala na nás zvyšok našej krajin. Vybrala som si Raj v raji, akým Slovensko nepochybne je a ja som len vďačná, že som sa mohla aj vďaka mojej prezentácii a prezentáciám svojich spolužiakov o tom znova presvedčiť.
Ani na fyzike nás neobišlo prezentovanie. Mala som to šťastie, že som si mohla vybrať vlastnú tému. Vybrala som si problematiku spadajúcu pod oblasť astronómie a astrofyziky, konkrétne hviezdy. Vo svojej prezentácii som za značnej pomoci môjho brata inak doktoranta na FMFI UK v Bratislave zamerala na ich vývoj a stavbu. Viac už tu.